Ο ΛΟΓΙΣΤΗΣ ΣΟΥ

Επειδή μας αρέσουν οι ΚΑΘΑΡΕΣ ΚΟΥΒΕΝΤΕΣ, θεωρούμε υποχρέωσή μας να ξεκαθαρίσουμε κάτι ΕΞ ΑΡΧΗΣ :

Οι Άγγλοι λένε «EQUAL PAY FOR EQUAL WORK»…. Στην χώρα μας το λέμε πιό απλά : ΟΤΙ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΠΑΙΡΝΕΙΣ… Σε καμμία περίπτωση όμως δεν είναι δυνατόν να μην πληρώνεις…

ΝΑ ΣΕ ΑΝΗΣΥΧΕΙ ΣΦΟΔΡΑ αν ο Λογιστής συνεργάτης σου ανέχεται να μην πληρώνεται από εσένα… Όπως δεν σέβεται τον εαυτό του, το επάγγελμά του και τους συναδέλφους του… έτσι την ύστατη στιγμή ΔΕΝ θα σεβασθεί και εσένα… ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ… ΜΗΝ ΤΟΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΕΣΑΙ !!!

Γιατί το λογιστικό γραφείο έχει σημασία

Τι κάνει ο λογιστής

Ο λογιστής αποτυπώνει με συγκεκριμένο τρόπο και τηρεί τον έλεγχο της οικονομικής κατάστασης των εταιρειών. Διατηρεί βιβλία σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή για τον έλεγχο της οικονομικής κατάστασης της εταιρείας. Ο τρόπος με τον οποίο συμπληρώνονται τα βιβλία αυτά ορίζεται από το νόμο και συγκεκριμένα, από το λεγόμενο ελληνικό λογιστικό σχέδιο. Τα βιβλία αυτά διαφέρουν ανάλογα με το είδος της εταιρείας και το μέγεθος της. Στο τέλος του έτους ο λογιστής συντάσσει δύο καταστάσεις για την εταιρεία. Η μία κατάσταση ονομάζεται ισολογισμός και περιγράφει τις οικονομικές υποχρεώσεις και απαιτήσεις της εταιρείας. Η δεύτερη κατάσταση ονομάζεται αποτελέσματα χρήσεως και περιγράφει τα κέρδη ή τις ζημιές της εταιρείας για το χρόνο που πέρασε.

Οι δραστηριότητες του λογιστή διαφοροποιούνται ανάλογα με τη θέση που απασχολείται. Στην περίπτωση που εργάζεται σε λογιστήριο επιχείρησης, κάνει εγγραφές στα λογιστικά βιβλία για πληρωμές, εισπράξεις, υποχρεώσεις και απαιτήσεις. Αναλαμβάνει την ταξινόμηση των πιστωτικών και χρεωστικών τιμολογίων. Παρακολουθεί την ταμειακή κίνηση και εκδίδει εντολές πληρωμής. Συντάσσει την κατάσταση μισθοδοσίας. Διεκπεραιώνει τις πληρωμές και υποχρεώσεις της επιχείρησης με τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης και την εφορία. Στο τέλος του έτους διενεργεί απογραφή εμπορευμάτων. Στην περίπτωση που εργάζεται ως φοροτεχνικός, ενημερώνεται για την ισχύουσα νομοθεσία φορολογίας φυσικών προσώπων και εταιρειών. Ενημερώνεται για τα εισοδήματα και τα περιουσιακά στοιχεία του πελάτη και συλλέγει τα σχετικά αποδεικτικά έγγραφα. Συμπληρώνει τις σχετικές φορολογικές δηλώσεις και ενημερώνει τον πελάτη για το ποσό φόρου που θα του επιστραφεί ή θα κληθεί να πληρώσει. Τέλος, μπορεί να καταθέτει τη φορολογική δήλωση στην αρμόδια εφορία.

Γιατί ο ΛΟΓΙΣΤΗΣ σήμερα έχει σημασια

Η μείωση θέσεων εργασίας σε πολλούς κλάδους εξαιτίας της οικονομικής κρίσης οδήγησε σε αύξηση της προσφοράς εργασίας στον κλάδο της λογιστικής. Στο γεγονός αυτό συνετέλεσε και η μετακίνηση των παρεχόμενων υπηρεσιών από το δημόσιο τομέα προς τους λογιστές – φοροτεχνικούς, καθώς οι καθημερινές εργασίες πολλαπλασιάστηκαν, έπειτα από τη θεσμοθέτηση της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής ενημέρωσης των υπηρεσιών του κράτους, σχετικά με υποχρεώσεις των ιδιωτών, επιχειρήσεων και οργανισμών.

Ο λογιστής σήμερα όχι μόνο πρέπει να συμπληρώσει έντυπα και καταστάσεις, αλλά θα πρέπει και να τις υποβάλλει στις αρμόδιες αρχές μέσω του διαδικτύου. Την ίδια στιγμή ο ρόλος του ενισχύεται ακόμη πιο πολύ, καθώς είναι υπεύθυνος και για τις πληροφορίες που παρέχουν οι πελάτες του στο δημόσιο και σύμφωνα με τη νομοθεσία είναι δυνατό να του επιβληθούν πρόστιμα, εφόσον αποδειχθεί στην πράξη συνυπευθυνότητα ή συνέργεια σε τυχόν παραβάσεις.

Οι νέες προκλήσεις έχουν ως αποτέλεσμα, να καθίσταται απαραίτητη η συνεχής επιμόρφωση, με υψηλού επιπέδου εκπαιδευτικές υπηρεσίες από αναγνωρισμένους φορείς, τόσο στην ακαδημαϊκή κοινότητα, όσο και στην αγορά εργασίας. Ο λογιστής, θα πρέπει ξεφεύγοντας από τη θεωρητική γνώση, να βελτιώσει τις ικανότητες και τις δεξιότητές του, μέσω της εμβάθυνσης σε μελέτες περίπτωσης και της παρακολούθησης ημερίδων και εξειδικευμένων συνεδρίων, που πραγματοποιούν ανάλυση σε εφαρμοσμένα ζητήματα. Τέλος, σημαντική είναι η έκθεση του Έλληνα λογιστή στις διεθνείς πιστοποιήσεις λογιστών και ελεγκτών. Ο Έλληνας λογιστής πλέον ξεπερνά τα ελληνικά σύνορα.

Τι κάνει ένα σωστό λογιστήριο

Ένα σωστά οργανωμένο λογιστήριο παρέχει εχέγγυα εσωτερικής υγείας, εύρυθμης λειτουργίας των καθημερινών συναλλαγών της κάθε επιχείρησης αλλά και βοηθά στον προγραμματισμό και την τελική υλοποίηση όλων των επιχειρηματικών της σχεδίων για την περαιτέρω ασφαλή ανάπτυξη και πρόοδο.

Το κυρίως πρόβλημα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων έρχεται από τα εσωτερικά στελέχη που αφενός είναι λιγότερο ενημερωμένα και περισσότερο απαθή στις εξελίξεις και αφετέρου είναι επιφυλακτικά στην εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων και καινοτομιών ανατρέφοντας και διατηρώντας έτσι έναν εσωστρεφή χαρακτήρα.

Παραθέτουμε παρακάτω ενδεικτικά μερικές από τις βασικές εργασίες που πρέπει να εκτελούνται σε ένα οργανωμένο λογιστήριο οι οποίες διαφέρουν από επιχείρηση σε επιχείρηση και θα πρέπει να προσαρμόζονται σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες :

  • Εκδίδει τα τιμολόγια των πελατών
  • Παραλαμβάνει καθημερινά τις εισπράξεις από τους πελάτες αλλά και από τους πωλητές και εκδίδει τι αντίστοιχο παραστατικό .
  • Συγκεντρώνει, ελέγχει και καταχωρεί καθημερινώς:

Τα τιμολόγια αγορών

Τα τιμολόγια και τις αποδείξεις δαπανών

Πληρωμές

Τιμολόγια εξόδων εισαγωγών

Τράπεζες

Προμηθευτές

Διαμαρτυρημένα πελατών (σε συνεργασία με εμπορικό και νομικό σύμβουλο).

  • Κάθε παραστατικό που καταχωρείται θα πρέπει να έχει την ένδειξη «καταχωρήθηκε» και να αναγράφει το είδος του λογαριασμού.
  • – Ελέγχει το ημερήσιο ταμείο, καταχωρεί τις εισπράξεις και τις πληρωμές και ενημερώνει τη Διοίκηση για τυχόν διαφορές, αφού προηγουμένως κάνει τους απαραίτητους ελέγχους.
  • Συμφωνεί υπόλοιπα προμηθευτών και πελατών και τους ενημερώνει (τηλεφωνικά & γραπτά) για τυχόν διαφορές.
  • Συνδιαλέγεται μηνιαία με τράπεζες για την παρακολούθηση των υπαρχόντων λογαριασμών, την επιβεβαίωση των υπολοίπων και των κινήσεων.
  • Προετοιμάζει και καταρτίζει στην αρχή του μήνα πρόγραμμα εισπράξεων και πληρωμών για τον τρέχων μήνα και το παραδίδει έγκαιρα στη Διοίκηση.
  • Ελέγχει τα παραστατικά εξόδων για προμήθειες όλων των τμημάτων και θέσεων της επιχείρησης (προμήθειες υλικών, αναλώσιμων, κλπ.) βρίσκει τυχόν διακυμάνσεις και ενημερώνει την Διοίκηση.
  • Τηρεί και ενημερώνει τη λογιστική παρακολούθηση της αποθήκης.
  • Αρχειοθετεί σε καθημερινή βάση όλα τα ελεγμένα και καταχωρημένα παραστατικά όχι ομαδικά αλλά αναλυτικά ανά κατηγορία και ανά χρονολογική σειρά. Τηρεί ολοκληρωμένο αρχείο όλων των εγγράφων, δημόσιων και μη, ανά θέμα.
  • Μεριμνά για την εκτύπωση στατιστικών σε μηνιαία βάση, τις οποίες και παραδίδει στη Διοίκηση. Επίσης μεριμνά για την εκτύπωση στατιστικών οποτεδήποτε χρειαστεί να ζητηθεί από τη Διοίκηση.
  • Συμμετέχει στην διενέργεια απογραφής τέλους χρήσεως
  • Καταχωρεί τα απαραίτητα έντυπα για τη μισθοδοσία του προσωπικού. Φροντίζει για την ορθή συμπλήρωση της καρτέλας κάθε νεοπροσλαμβανόμενου ατόμου και την αναγραφή του στο ειδικό βιβλίο νεοπροσλαμβανόμενων.
  • Φροντίζει όλες οι μηνιαίες εκκαθαριστικές αποδείξεις εργαζομένων να είναι όλες υπογεγραμμένες προτού αρχειοθετηθούν.
  • Ενημερώνει έγκαιρα για κάθε μεταβολή των στοιχείων των εργαζόμενων στην επιχείρηση.
  • Μεριμνά για την πληρωμή των ασφαλιστικών εισφορών των κύριων και επικουρικών ταμείων.
  • Μεριμνά για την πληρωμή του Φ.Π.Α και λοιπών έμμεσων Φόρων & Φόρων Εισοδήματος, κατόπιν υπολογισμού του από τον Υπεύθυνο Οικονομικών (εξωτερικού συνεργάτη), και τη συμπλήρωση των απαιτούμενων εντύπων.

10 χαρακτηριστικά που κάνουν εναν καλό λογιστή

ο έργο ενός λογιστή απαιτεί υψηλό βαθμό ακρίβειας και ένα ορισμένο επίπεδο κεφαλαιοποίησης. Το δικό τους είναι ένα περιβάλλον με προσανατολισμό λεπτομέρειας όπου οι δευτερεύουσες παραλείψεις μπορούν να έχουν τεράστιες συνέπειες στην επιχείρηση ενός πελάτη. Ένα μόνο ψηφίο που προστίθεται απροσδόκητα ή απουσιάζει, θα έχει ένα φαινόμενο ντόμινο για το πώς θα μοιάζουν τα λογιστικά βιβλία, τον τρόπο λήψης αποφάσεων και τι λένε αυτά τα βιβλία για την οικονομική υγεία μιας επιχείρησης.

Με τόσο πολλή ευθύνη που έχει στους ώμους του ενας επαγγελματίας λογιστής, οι πελάτες πρέπει να είναι προσεκτικοί στην επιλογή ενός λογιστή που θα κάνει τη λογιστική για αυτούς. Οι λογιστές θα πρέπει να έχουν ορισμένα χαρακτηριστικά που θα τους επιτρέψουν να κάνουν τις δουλειές τους καλά. Έχουμε καταρτίσει δέκα χαρακτηριστικά γνωρίσματα ενός λογιστή που πιστεύουμε ότι είναι πολύ σημαντικά. Ρίξτε μια ματιά σε αυτήν τη λίστα και δείτε εάν συμφωνείτε.

Ενημερωμένοι για τους τελευταίους λογιστικούς κανόνες και θεωρίες

Δεν αρκεί να έχουμε μια σταθερή αντίληψη των βασικών στοιχείων. Οι λογιστές πρέπει να παραμένουν συνεχώς ενήμεροι στις γενικώς αποδεκτές λογιστικές αρχές του κλάδου ή στις γενικευμένες λογιστικές αρχές, καθώς και σε τυχόν αλλαγές στη φορολογική νομοθεσία. Παρακολουθώντας τους ανανεωτές, πηγαίνοντας σε συνέδρια και εξειδικευμένα σεμινάρια λογιστικής, θα συμβάλει στην ταχύτερη δυνατή εξέλιξη των λογιστικών τάσεων και θα μπορεί να βοηθήσει τους πελάτες τους. Οι τεχνολογικές εξελίξεις εξελίσσονται επίσης με την ταχύτητα του κεραυνού, και η απομάκρυνση από αυτές τις αλλαγές θα είναι μια τεράστια αποτυχία στους πελάτες και την επιχείρηση.

Οργανωμένοι και δομημένοι

Η διατήρηση όλων των στοιχείων, των γραφειοκρατικών πράξεων και των δεδομένων που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι λογιστές απαιτεί καλές οργανωτικές δεξιότητες. Εξοικονόμηση χρόνου, επειδή διαθέτουν ένα σύστημα που τους επιτρέπει να βρίσκουν αποτελεσματικά τις πληροφορίες που χρειάζονται. Η κατοχή μιας εύχρηστης δομής που θα ακολουθήσει κατά την καθημερινή τους εβδομάδα εργασίας απελευθερώνει την ενέργεια και τους πόρους τους για να αναλύσουν, να ερευνήσουν και να κάνουν τα καθήκοντά τους με αριθμητικές τρύπες χωρίς περιττό περισπασμό.

Ακριβής και λεπτομερής προσανατολισμός

Αυτά τα χαρακτηριστικά είναι κρίσιμα για τους λογιστές εργασίας. Τουλάχιστον, οι αριθμοί με τους οποίους συνεργάζονται πρέπει να είναι ακριβείς και σωστοί. Η διεξαγωγή της δέουσας επιμέλειας πρέπει να είναι δεύτερη φύση και όχι κάτι που πρέπει να τους υπενθυμίζει συνεχώς.

Υπεύθυνος

Δεν προκαλεί έκπληξη εδώ: οι λογιστές πρέπει να λογοδοτούν. Δεν επιτρέπεται να είναι δακτυλοδεικτούμενοι.  Ας το παραδεχτούμε: ακόμη και οι λογιστές με τη μεγαλύτερη λεπτομέρεια, οι οποίοι πάντα κάνουν τη δέουσα επιμέλεια, είναι επίσης ανθρώποι και, ως εκ τούτου, κάνουν λάθη. Δεν υπάρχει ντροπή να κάνουμε ένα τίμιο λάθος που οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος, αρκεί αυτά να μην είναι εσκεμμένα λάθη που συμβαίνουν πολύ συχνά. Η τήρηση εμπεριστατωμένων λογαριασμών και ακριβών αναφορών θα καταλήξει σε μεγάλο βαθμό στην ανίχνευση του τόπου και του τρόπου με τον οποίο προέκυψαν τέτοιες ανακρίβειες.

Πελατοκεντρική αντιμετώπιση

Δεν αρκεί να έχουμε μια ικανότητα για αριθμούς. Οι λογιστές πρέπει επίσης να κατανοούν τους πελάτες τους και τον τύπο δραστηριότητας των πελατών τους. Η απόλυτη κατανόηση των επιχειρηματικών απαιτήσεων και στόχων του πελάτη σας θα σας επιτρέψει να αποκρυπτογραφήσετε ποιους τύπους οικονομικών μεθόδων ή λογιστικών κανόνων θα ικανοποιήσετε τις επιχειρηματικές ανάγκες του πελάτη σας. Οι απόψεις και οι συμβουλές του λογιστή θα τους κάνουν ακόμα πιο πολύτιμους για τους πελάτες τους και θα τους δώσουν μια καλή φήμη που θα κερδίσει θετικές συστάσεις και περισσότερους πελάτες κάτω από το δρόμο.

Ομαδικός παίχτης

Η στερεότυπη εικόνα ενός μοναδικού λογιστή που κάνει τον αριθμό τους να τσακίζει στα δικά τους κανάλια είναι μια ανακριβής εικόνα για το τι πραγματικά κάνουν οι λογιστές. Συνήθως εργάζονται σε ομάδες και έχουν συναντήσεις πρόσωπο με πρόσωπο με τους πελάτες και άλλους φορείς λήψης αποφάσεων σε τακτική βάση. Ως εκ τούτου, απαιτείται να είναι γενναιόδωροι με αυτό που γνωρίζουν. να είναι ευαίσθητα στις ανάγκες άλλων και να υποστηρίζουν τους στόχους της ομάδας τους. Έχουν την ικανότητα να εργάζονται με διαφορετικούς τύπους προσωπικοτήτων.

Δημιουργικός

Δεν είναι μόνο οι εγκεφαλικοί στοχαστές. Οι ιδανικοί λογιστές χρησιμοποιούν επίσης τις δημιουργικές πλευρές τους. Χρησιμοποιούν τη σωστή σκέψη του εγκεφάλου για να βρουν φρέσκες ιδέες και δημιουργικές στρατηγικές για την επίλυση διλημμάτων πελατών που δεν εμφανίζονται πάντοτε σε περιπτώσεις βιβλίων. Παραδόξως, η οργάνωση και η δομή του τρόπου με τον οποίο πλησιάζουν τις καθημερινές ευθύνες τους, απελευθερώνει το μυαλό τους από τη σκέψη τους, οι οποίες είναι λύσεις που ωφελούν τους πελάτες.

Αξιόπιστος

Οι λειτουργοί των λογιστικών πληροφοριών είναι εμπιστοι. Αυτός είναι ο λόγος για τον επαγγελματισμό είναι ένα σημαντικό χαρακτηριστικό που πρέπει πάντα να τηρούν. Όχι μόνο είναι αυτός ο σωστός και δεοντολογικός τρόπος για να πάει για την επιχείρησή τους, αλλά έχοντας μια φήμη για την αξιοπιστία θα τους κερδίσει περισσότερους πελάτες μακροπρόθεσμα. Η εμπιστοσύνη είναι κάτι που δεν είναι εύκολο να οικοδομηθεί και είναι ένα χαρακτηριστικό που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη για να κερδίσουμε καλή ανταπόκριση από τους πελάτες.

Κορυφαίες δεξιότητες επικοινωνίας

Έχοντας την ικανότητα να ερμηνεύει την ορολογία και τις περίπλοκες λογιστικές έννοιες σε ιδέες που μπορούν εύκολα να αντιληφθούν οι πελάτες είναι ένα ανεκτίμητο χαρακτηριστικό που πρέπει να διαθέτει ένας ιδανικός λογιστής. Ένας λογιστής που είναι σε θέση να αλληλεπιδρούν εύκολα και να πάρει τις ιδέες τους σε όλους σαφώς σε κανέναν είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα ότι οι πελάτες.